środa, 23 grudnia 2009
Kampania wyborcza a marketing polityczny
Z punktu widzenia marketingu politycznego kampania wyborcza jest bardzo ważnym elementem, który bezpośrednio decyduje o zdobyciu władzy w państwie. Aby zrozumieć jak bardzo jest ważna wystarczy wyobrazić sobie pewną sytuację. Na rynku politycznym – podobnie jak na rynku towarów i usług w gospodarce – dokonuje się transakcji, która wprowadza na tenże rynek towar polityczny (polityk lub partia), reklamuje go i dociera z nim do odbiorców jakimi są wyborcy. Kampania wyborcza jest traktowana jako przygotowanie tej transakcji, okres w czasie którego towar polityczny jest odpowiednio opakowywany, wystawiany na rynek i dostarczony do jak największego grona nabywców. W związku z tym, iż to państwo jest odpowiedzialne za ciągłość władzy, kampania wyborcza została podporządkowana normom prawnym, które regulują procedury wyborcze związane z przygotowaniem wyborów i zapewnieniem odpowiednich warunków do głosowania. Nie należy zapominać, że kampania wyborcza jest integralną częścią marketingu politycznego. Powstało nawet specjalne pojęcie określające przygotowania do wyborów – marketing wyborczy.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz