czwartek, 17 grudnia 2009

Kampania wyborcza – giełda programów i obietnic

Podejmowanie decyzji przez większość obywateli oraz swoboda wyborów to najważniejsze cechy ustroju demokratycznego, o który wiele państw walczyło tak długo i zawzięcie. Tam gdzie proces wyborczy przebiega w sposób demokratyczny powszechnym zjawiskiem jest marketing polityczny, którego bardzo ważnym elementem są wybory i związana z nimi kampania wyborcza. I chociaż jest to pojęcie znane społeczeństwu, to jednak warto przyjrzeć się jej dokładniej, bowiem kampania wyborcza to dla partii polityczne „być albo nie być”.

Kampania wyborcza to prosta definicja

Wszelkie definicje są ze swej natury przeważnie rozbudowane i skomplikowane. Kampania wyborcza daje się jednak zdefiniować prosto i przystępnie. Trzeba jednak zaznaczyć, iż istnieją dwa aspekty tego pojęcia. Po pierwsze kampania wyborcza to ogół wszelkich środków, które są wykorzystywane przez specjalistów od marketingu politycznego do promowania partii lub polityka w okresie przedwyborczym, tak by wyborca zagłosował na tą, a nie inną osobę lub partię. Tak rozumiana kampania wyborcza sięga po szereg narzędzi stosowanych w reklamie i marketingu handlowym. Istotne jest jednak także drugie rozumienie tego pojęcia, gdzie kampania wyborcza to ustawowo unormowany okres na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów parlamentarnych, samorządowych, prezydenckich oraz referendum.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz