sobota, 2 stycznia 2010

Media a kampania wyborcza

Współczesna kampania wyborcza jest przeprowadzana na kilku płaszczyznach, najsilniejszą moc oddziaływania – zaraz po bezpośrednim kontakcie z wyborcami – mają jednak media, które stale towarzyszą obywatelom. Ustawodawstwo medialne w Polsce reguluje także kwestie związane z wyborami parlamentarnymi, prezydenckimi oraz samorządowymi. Kiedy trwa kampania wyborcza politycy różnych opcji politycznych mają zagwarantowany dostęp do publicznych środków masowego przekazu. Wyraża się to m.in. poprzez równe prawo do emitowania bezpłatnych bloków wyborczych zarówno na antenie telewizji jak i radia. Naturalnie każda, nawet najbardziej dynamiczna czy agresywna kampania wyborcza musi się kiedyś skończyć, czas ten jest określony nawet bardzo dokładnie. Mowa o ciszy przedwyborczej, która obowiązuje na 24 godziny przed wyborami i w czasie ich trwania, kiedy to jakakolwiek kampania wyborcza jest absolutnie zabroniona. Nie zmienia to faktu, iż często cisza przedwyborcza jest łamana, co pociąga za sobą konsekwencje dla danej partii. Istnieją jeszcze media komercyjne, w których również pojawiają się płatne reklamy kandydatów poszczególnych partii. Czas antenowy jest w takim przypadku kupowany i poświęcany na reklamę wyborczą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz